ALEJA BIELANY
BIELANY WROCŁAWSKIE
18 - 22 05 2016

Więcej za mniej czy mniej znaczy więcej?

Generation G (‘G for Generosity not Greed’ – „H jak hojność a nie chciwość”) przybliża sylwetkę pokolenia świadomych konsumentów.


Wystawa ma na celu skłonić do zastanowienia, czy era nieograniczonego dostępu do wszystkiego jest hojna, czy też poprzez nieustanne generowanie nowych potrzeb tak naprawdę nas zubaża. Autorkami projektu są Judyta Marczewska oraz Eliza Kozielewska reprezentujące pracownię komunikacji wizualnej w Institute of Design Kielce.


Eliza Kozielewska – grafik, ilustrator.

Dyplom – instalację Hipertekst Cortazara obroniła w Pracowni Projektowania Książki pod kierunkiem dr Doroty Ogonowskiej w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Obecnie doktorantka sztuk pięknych na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Zainteresowania: komiks, konceptualizm, projektowanie graficzne.

Główne nagrody: I nagroda w ogólnopolskim konkursie na plakat „Witajcie w Krakowie”, wyróżnienie honorowe w konkursie BWA w Kielcach „Przedwiośnie”

Wystawy zbiorowe: wystawa pokonkursowa biennale grafiki AUG Design w Pradze, wystawa doktorantów UJK ZaRys w Kielcach, wystawa Black w Bałuckim Domu Kultury w Łodzi.

Judyta Marczewska jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.

Dyplom magisterski zrealizowała na Wydziale Form Przemysłowym, w Katedrze Komunikacji Wizualnej w pracowni prof. Władysława Pluty w 2012 r.

Otrzymała Nagrodę Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych Karola Estreichera w Krakowie.

Koncertuje się głównie na dziedzinie typografii, która jest pretekstem do wypowiedzi artystycznej -punktem wyjścia jest geometria, architektura litery, która w procesie twórczym zostaje zdematerializowana.

W swoich ostatnich dokonaniach porusza temat związany z przemianą pokoleniową, tymczasowością, konsekwencjami nadprodukcji. W obszarze designu realizuje projekty związane z budowaniem wizerunku oraz marki.

Jest autorką wystaw indywidualnych min.: GenoType, Generation G, kuratorką wystaw np. cyklu wystaw Soloform. Podczas realizacji projektów związanych z brandingiem współpracowała min. z dyrektorem artystycznym Giulio Cappellini z Mediolanu.  Jest koordynatorem  włoskiego projektu dla projektantów Italian Design School we współpracy z Scuola Italiana Design z Padwy.