ALEJA BIELANY
BIELANY WROCŁAWSKIE
18 - 22 05 2016

LABOKADO

Hanna Zwierzchowska


artblock

Art Block jest zabawką edukacyjną, która rozwija spostrzegawczość oraz uczy geometrii oraz myślenia abstrakcyjnego. Projekt składa się z 25 kostek – sześcianów, które można układać, na co najmniej dwanaście sposobów oraz worka, który pełni funkcje instrukcji, planszy i opakowania. Worek rozkłada się, jako plansza z nadrukiem wzorów, jakie można stworzyć z danych elementów. Zabawa polega na ułożeniu „bloku” tak, aby wszystkie wzory zgadzały się na wszystkich bokach sześcianów.

Projekt zrealizowany na podstawie badań przeprowadzonych w europejskich instytucjach kulturalnych związanych ze sztuką.

artsquare

Art Square jest zabawką edukacyjną, która rozwija wyobraźnie przestrzenną dzieci, uczy wzorów, podstaw geometrii oraz myślenia abstrakcyjnego. Projekt składa się z kwadratowych drewnianych modułów, które można łączyć na kilka sposobów tworząc z nich kompozycje płaskie i przestrzenne. Może być wykorzystywany do indywidualnej zabawy, a także do tworzenia wspólnych rysunków, których wynikiem jest abstrakcyjny rysunek.

Projekt zrealizowany na podstawie badań przeprowadzonych w europejskich instytucjach kulturalnych związanych ze sztuką.


Marta Woszczyna


inside-out

Inside Out to kolekcja produktów, które poprzez zabawę pomagają dzieciom zasymilować się w nowym kraju i poznać nowe miejsce zamieszkania ‘od podszewki’. Projekt powstał we współpracy z nauczycielami z przedszkoli i ze szkoły przygotowawczej, a także ich uczniami, którzy osiedlają się w Szwecji. Rezultatem poszukiwań projektowych jest zestaw ‘narzędzi’, które mają wartość edukacyjną a zarazem kładą̨ nacisk na zabawę̨ i perspektywę̨ najmłodszych. Kolekcja jest nastawiona zarówno na imigrujące dzieci jak i pedagogów. Dzieciom pomaga zbierać i oswajać doświadczenia w nowym kraju, natomiast dla nauczycieli jest materiałem do pracy, którego brakuje obecnie w edukacji przygotowawczej dla imigrantów.


Marta Woszczyna i Pontus Johansson


xplorebox

Xplorebox to zestaw ‘narzędzi’ do eksploracji i zabawy w muzeach. Jak sprawić by wystawa, na której nie można dotykać eksponatów stała się interaktywna? I co należy zrobić by muzeum stało się̨ bardziej atrakcyjne dla dzieci? W odpowiedzi na te pytania powstały narzędzia, które pozwalają dzieciom na interakcje i zabawę̨ z eksponatami na rożne sposoby. Dzieci postrzegają̨ wystawy na swój własny sposób, zamiast narzucać jak powinny zwiedzać́ muzeum, projekt zachęca do swobodnej eksploracji i własnej interpretacji. Głównym założeniem Xplorebox jest pozostawienie dobrego wrażenia, by dzieci chciały wracać́ do muzeów w przyszłości i postrzegały je, jako interesujące miejsce.